sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Kivaa mainontaa pitkästä aikaa

Pitkästä aikaa olen nähnyt telkkarissa mainoksia, jotka ovat hymyilyttäneet. Ja joissa varmaankin olen itse ollut piinkovaa kohderyhmää.
Radio Nova - joka tulee kotiin - laulajamiehet, jotka tulevat ovelle kolkuttamaan ja tuovat musiikin kotiin asti.
Tjäreborgin Egypti. Lampun henki, joka haluaa täyttää egyptiläisen kylpylän hoidoissa olevien naisten kolme toivomusta. Kylpylässä olostaan nauttiva nainen vain toteaa "blaablaablaa" ja viittaa hengelle kintaalla koska kaikki on jo ihan hyvin.
Hesari, joka mainostaa kaupunkiosiota.
Tuli vain mieleen, että tv-mainonnasta ei ole viime aikoina ollut mitään suurta haloota. On keskitytty webnäkyvyyteen, sosiaalisen median kautta asiakassuhteen kehittämiseen ja b-to-b markkinointiin, joka on kuluttajapuoleen nähden jäänyt vähemmälle työsaralle. Ja toisaalta laman aikana tv:ssä on näkynyt omalaatuisia paikallisia mainostajia, jotka ovat hyötyneet hintojen alentamisesta ja mainosminuuttien saatavuudesta kun isot mainostajat ovat "optimoineet investointejaan" ja säästäneet kuluja. Tv-mainontaa on tehty halvalla, still-kuvilla ja voiceovereilla. Ja nämäkin spotit saattavat toimia jos vain viesti menee perille. Itse ryhdyn katselemaan egyptinmatkoja.