perjantai 11. kesäkuuta 2010

Meksikonlahden öljyturma pahenee ja maine mustenee

Aamun uutisissa kerrottiin, että Meksikonlahden öljyturman tuho on todennäköisesti kaksinkertainen aiemmin oletettuun verrattuna. Tämä tarkoittaisi, että öljyä on vedessä neljä kertaa enemmän kuin aikoinaan Exxon Valdez katastrofissa. BP tekee varmasti parhaansa, että vuodot saadaan tukittua ja että öljy saadaan pumpattua pois. USA:n presidentti Barack Obama hermostui BP:n aiheeseen liittyvästä 50 miljoonan dollarin arvoisesta mainoskampanjasta, jossa pyrittiin parantamaan BP:n mainetta onnettomuuteen liittyen. Aikansa ja paikkansa kaikelle. Mainonta ei auta, jos homma on vielä kesken eikä katastrofin mittavuutta ole edes pystytty kunnolla arvioimaan. Homma lässähtää käsiin varsinkin jos mittavan mainoskampanjan rahat olisi voitu laittaa tv:n sijaan pelastusoperaatioon ja vaurioiden korjaamiseen. Ensin työ, sitten jälkipelit.